środa, 23 października 2013

Coś dla mamy

Mama to, wiadomo, osoba wielce zapracowana, która nierzadko prócz pracy zawodowej posiada szereg zadań i obowiązków domowych. Tak naprawdę pracująca mama ma w domu drugi etat, który z powodzeniem można by nazwać family menadżer, a na tą nazwę składa się wiele zawodów zaczynając od kucharki na psychologu kończąc. Jak więc w tym natłoku zajęć znaleźć jeszcze czas dla siebie? No cóż, obserwując siebie i znajome mamy widzę, że bardzo trudno tak zorganizować czas, żeby starczyło go jeszcze na przyjemność dla siebie. Wiem też jednak, że da się to zrobić i ja jestem tego przykładem. Przede wszystkim łączę przyjemne z pożytecznym. Bardzo lubię ładnie wyglądać i interesuję się modą i urodowymi sztuczkami, lubię próbować nowych kosmetyków. To, że o siebie dbam jest jednocześnie dla mnie niesamowitą przyjemnością i daje mi wiele satysfakcji. Staram się dbać o siebie również jedząc zdrowo i ćwicząc. Po pierwsze i najważniejsze co wpływa dobrze na moje samopoczucie i wygląd to woda. Piję jej dużo w ciągu dnia - najbardziej lubię wodę lekko gazowaną albo zmineralizowaną, bardzo często z cytryną lub limonką i miętą. Codziennie rano robię lekki makijaż - choć nie pracuję zawodowo, to bardzo poprawia mi to samopoczucie, bo jednak wychodzę "do ludzi" - zawożę dzieci do przedszkola, idę na spacer z Sonią, na zakupy czy do lekarza. Oczywiście jest to lekki i szybki makijaż ale dodaje wiele świeżości. W ciągu dnia nie mam za wiele czasu na relaks, ale wykorzystuję wieczory - kilka razy w tygodniu robię peelingi, maseczki, paznokcie, ćwiczę - wszystko to aby czuć się pięknie i tak wyglądać. To takie małe przyjemności, ale dodają wiele pewności siebie i dzięki nim czuję się zadbaną i ładną mamą. Chciałabym, żeby tych chwil dla siebie było jeszcze więcej i będę do tego dążyć, bo uważam że szczęśliwa kobieta to wspaniała mama.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.