czwartek, 21 listopada 2013

Danie dla dzieciaka - placuszki z kaszy manny

Moje kolacje, a raczej kolacje moich dzieci nie są za bardzo urozmaicone. Przeważnie jest to omlecik, chlebek na ciepło, parówki lub cienkie kiełbaski z grilla (lub z patelni). Dzieje się tak dlatego, że mój starszy syn jest raczej nastawiony negatywnie na nowe smaki i robię po prostu to, co wiem, że zje, a dla Kalinki to raczej nie robi różnicy, bo ona z kolei większość rzeczy lubi. Staram się więc, kiedy tylko mogę przemycać nowe smaki pod znanym już wyglądem - tym razem skusiłam się na placuszki, na które przepis znalazłam na blogu kulinarnym Moje Qulinaria.

Sprzedałam je dzieciakom pod nazwą małe omleciki i ku mojej wielkiej radości się przyjęły i weszły do menu kolacyjnego i nie tylko. Podaję przepis na 6 placuszków.

pół szklanki kaszy manny
1/3 szklanki mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
1,5 łyżki cukru pudru
szczypta soli
olej do smażenia

Kaszę mannę zalewamy mlekiem i mieszamy. Dodajemy pozostałe składniki, mieszamy i pozostawiamy na 10-15 minut. Po tym czasie rozgrzewamy niewielką ilość oleju na patelni. Na rozgrzany olej nakładamy po 2 łyżki masy, która powinna być dość gęsta, w razie potrzeby można dodać więcej kaszy manny. Smażymy z obu stron na złoty kolor. U nas zjadane są same lub z cukrem pudrem, ale na pewno będą równie dobre z dżemem czy nutella.
Polecamy :)

6 komentarzy:

  1. nominuję tego bloga do ' libster award'
    Info u mnie na blogu livuszkaija :)
    Pozdrawiamy !

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja Córcia lubi jeść placuszki więc kiedyś zrobię jej takie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam, smakują nie tylko moim dzieciom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności :) chyba wypróbuję u nas pozdrawiam
    www.kacikkuby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny przepis !
    chyba spróbujemy :)))

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.