poniedziałek, 18 listopada 2013

Odparzenia - mamy problem

 Moje dzieci nie mają szczególnie wrażliwej skóry, ale odparzenia zdarzały się u każdego z nich. Na szczęście potrafiłam szybko sobie z nimi poradzić i nie narażać potworków na ból.

Odparzenia u małego dziecka mogą pojawić się w każdej chwili. Wystarczy, że nie zauważymy od razu, że w pieluszce jest niespodzianka a delikatna skóra niemowlaka zaraz robi się zaczerwieniona i piecze. Dużo osób smaruje pupę niemowlaka kremem na odparzenia przy każdej zmianie pieluchy. Ja uważam, że to nie potrzebne a wręcz może zaszkodzić. W końcu skóra musi oddychać a pod grubą warstwą treściwego kremu i dodatkowo jeszcze w pampersie nie jest to na pewno możliwe. Krem więc wprowadzam dopiero wtedy gdy widzę, że jest taka potrzeba i prócz tego codziennie po kąpieli. Gdy tylko widzę, że skóra na pupie jest chociaż lekko zaróżowiona od razu smaruję ją kremem i często wietrzę - dzieciaki uwielbiają pomachać nóżkami z gołą pupą.

 Raz przy Kalince, zdarzyło się poważne odparzenie, które musiałam skonsultować u lekarza. Stało się tak, dlatego że Mała brała antybiotyk, który dodatkowo powodował biegunki - to wszystko sprawiło, że pojawiło się uporczywe odparzenie. Szybko udało mi się pozbyć problemu - z polecenia pediatry odstawiłam wszystkie kremy do pupy, zamieniłam je na mąkę ziemniaczaną, odstawiłam też nawilżane chusteczki i pupę myłam wodą przegotowaną. Nie obyło się jednak też bez leków - dwa razy dziennie smarowałam odparzone miejsca maścią z antybiotykiem.
Kremy jakich używałam to Nivea baby, Hipp, Sudocrem i mogę polecić je wszystkie, jednak najbardziej zadowolona jestem z maści, którą kupiłam w aptece - Bepanthen - bardzo szybko, nawet już po jednym użyciu widać wyraźną różnicę w wyglądzie skóry. Dodatkowo maść tą mogę polecić mamom, które zamierzają karmić piersią - warto mieć ją w torbie spakowanej do szpitala, doskonale przynosi ulgę i pomaga leczyć wrażliwe brodawki, które przy karmieniu naturalnym, bardzo często są poranione. Nie trzeba jej zmywać przed karmieniem więc jest bardzo wygodna, a to co zostanie można używać do pielęgnacji pupy noworodka :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.