sobota, 30 listopada 2013

Pyszne danie - Makaron z brokułem

To danie wymyślone pod wpływem tego, co akurat było w lodówce i szafkach. Za wiele tego nie było, więc wybór był w miarę prosty, ale że tak pyszny posiłek z tego wyjdzie to nie przypuszczałam. Co prawda moje dzieci się nie pokusiły, bo raczej nie gustują w zielonych daniach - nawet sugestia, że to Shrek przyniósł specjalnie na nich nie działa, ale za to rodzicom smakowało i to bardzo. Danie jest szybciutkie i proste w przygotowaniu.
Ugotować makaron - u mnie świderki - pełnoziarnisty, bo zdrowszy
Na patelni rozgrzać oliwę, na niej podsmażyć pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka, doprawić ją przyprawą gyros. W osolonej wodzie podgotować przez chwilę brokuła, następnie dodać go do podsmażonej piersi. Całość zalać śmietanką 30 lub 36 %. Podgotować chwilę, doprawić solą, pieprzem i  czosnkiem w proszku (myślę, że świeży rozdrobniony czosnek byłby jeszcze lepszy, ale akurat nie miałam go w domu). Podawać makaron razem z sosem. Polecam!


9 komentarzy:

  1. Calineczka coś bardzo podobnego jadła dzisiaj na obiad... Mama nie, bo mama nie przepada za brokułami. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron z brokułem można poczynić na kilka sposobów i każdy będzie pyszny! ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak :) Jak składniki pyszne to i danie wyjdzie smaczne :)

      Usuń
  3. a ja znam lepszy przepis: piers z kurczaka usmazyc na oliwie z suszonych pomidorow, dodac pokrojone w paski suszone pomidory , smietanke 30%,sol i pieprz do smaku.Osobno ugotowac makaron i brokul (moze byc w jednym garnku). Odcedzic makaron , brokul i dodac do niego sos z pomidorami, wymieszac i smacznego!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno spróbuję, brzmi pysznie :) dzięki za przepis

      Usuń
  4. moj dwuletni syn uwielbia to danie, nawet brokula zje:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieciaki nie bardzo, ale ja jak najbardziej :)

      Usuń

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.