piątek, 27 grudnia 2013

Torcik jabłkowy

Dzisiaj przepis na torcik, który zrobiłam na święta, a przepis, który dostałam od koleżanki, pochodzi z książki Ewy Wachowicz. Zostałam nim poczęstowana i muszę powiedzieć, że dawno już mi placek tak nie posmakował, więc na pewno będę go jeszcze nie jeden raz robić.Torcik jest prosty w wykonaniu i przepyszny. Przepis na tortownicę o średnicy 25 cm, ja takiej nie mam, zrobiłam na 24 cm.
Na ciasto potrzebujemy:
250 g mąki
100 g cukru
125 g margaryny
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka

Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiewamy na stolnicę, dodajemy cukier, cukier waniliowy i margarynę i siekamy nożem. Robimy na środku wgłębienie i wbijamy 2 jajka. Zarabiamy ciasto, tak aby było elastyczne. Odcinamy 1/3 ciasta a pozostałą częścią wykładamy dno tortownicy. Pozostałą częścią wyklejamy boki i łączymy ze spodem.
1 kg jabłek kroimy w cienkie plasterki i wykładamy równo na ciasto. Wybrałam szarą renetę, bo najbardziej nadaje się do szarlotek.

Masa:
2 budynie śmietankowe bez cukru
3/4 litra soku jabłkowego
1 cukier waniliowy
4 łyżki cukru

w 1/4 litra soku rozpuszczamy budynie, cukier waniliowy i cukier, pozostałą część soku zagotowujemy. Wlewamy rozpuszczone budynie, doprowadzamy do wrzenia i chwilę gotujemy cały czas mieszając. Jeszcze ciepłą masę wylewamy na warstwę jabłek.

Ciasto wstawiamy do nagrzanego do 160 stopni piekarniki i pieczemy około 70 minut.

Masa śmietanowa:
0,5 litra śmietanki kremówki 36 %
1 łyżka mleka w proszku
cukier waniliowy
Śmietankę ubić z cukrem waniliowym i mlekiem w proszku, udekorować tort - wierzch i boki, można posypać kakao. Ja nie jestem mistrzem cukiernictwa, ale dekorować można wedle własnego uznania i umiejętności :)
Na zdjęciu część która pozostała, nie zdążyłam niestety zrobić zdjęcia całości.
Smacznego :)


1 komentarz:

  1. ale pyszności mniamiii !!!:)
    pozdrawiam www.kacikkuby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.