środa, 2 kwietnia 2014

Taki ważny dzień

Dzisiaj światowy dzień książki dla dzieci. Oprócz tego również Światowy dzień Autyzmu i rocznica śmierci papieża Jana Pawła II. Trzy takie ważne dni.
Ponieważ nie mam żadnego doświadczenia z autyzmem, również mało wiedzy na ten temat, napiszę tylko jak wielkim szacunkiem darzę rodziców dzieci, których ta choroba dotknęła. Myślę, że rodzic dziecka bez autyzmu, nie jest w stanie pojąć jak wielki to trud i jak bardzo trzeba zmienić swoje życie, swój sposób myślenia i pogodzić się z myślą o inności naszego dziecka. Tym bardziej czuję wielki podziw.
Papież to człowiek, który połączył serca Polaków - za życia i po śmierci. Dokładnie pamiętam ten wieczór, kiedy odszedł, choć nie był jakiś szczególny. To był smutny czas, który zjednoczył Polaków - zaczęli nazywać się pokoleniem Jana Pawła II. Teraz z perspektywy czasu widzę, że nasz naród lubi takie zrywy pod wpływem emocji, pod wpływem takich wielkich wydarzeń. Nie do końca przekłada się to na codzienność, na rzeczywistość, która następuje potem. Ale na pewno ślad zostaje w każdym z nas, a to bardzo ważne.
I ostatnie święto - nawet nie wiedziałam do dzisiaj, że jest taki dzień, jak Dzień książki dla dzieci. Od razu na myśl mi przyszła moja pierwsza książka, która do dzisiaj darzę sentymentem. Jest to książeczka pt. "Karolcia" Marii Kruger. Cudowna ciepła opowieść o dziewczynce, która znajduje niebieski koralik i dzięki niemu przeżywa masę niesamowitych przygód i poznaje różne dziwne postaci. Tą książeczkę przeczytałam jako dziecko wiele razy i mam nadzieję, że moim dzieciom też się spodoba.


1 komentarz:

  1. A ja pamiętam bajkę na jej podstawie.
    A co do dzieci z Autyzmem znam jedno i jest to naprawdę słodki i grzeczny chłopiec tylko trzeba mieć do niego inne podejście. Nie znosi tulenia, je okreslone rzeczy i w atakach szału może zrobić sobie krzywdę - potrzebuję opieki całodobowej. Rodzice muszą mieć dużo cierpliwości i wytrwałości do niego.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.